divendres, 12 de febrer del 2016

Recomanem: No em diga això




Sempre que presente a aquest autor m’agrada començar de la mateixa manera. Sico Fons és el pseudònim literari de Francesc Antoni Asensio Fons. Un amic i escriptor de Tavernes de la Valldigna, de la veïna comarca de la Safor.

A Quatretonda ja el coneguem puix ha vingut a presentar algunes de les seues obres. Entre elles podem citar Un estiu a l’infern (La Busca Edicions, 2010), Humors agres (Edicions del Bullent, 2012) o la recopilació d’articles d’opinió Genocidi (in)visible (Voliana Edicions, 2012).

A ell li agrada afirmar que degut a certa tirada a la badana i a la mandra deixà els estudis. Ara bé la manca d’aquesta educació acadèmica no li impossibilita per ser  un lector empedreït i un escriptor incansable. A hores d’ara ja atresora una abundant producció formada per novel·les, narrativa breu i articles.

Al meu parer i no em canse mai d’afirmar-ho, el seu estil literari el situaria a cavall entre la desesperança existencial de Charles Bukowski i l’estima a la terra de Toni Cucarella.

No em diga això (Edicions La Xara, 2015), es tracta d’una recopilació de disset textos breus amb diverses extensions. De xicotetes píndoles farmacològiques de temàtica variada que ens descriuen des de la brutalitat de les guerres, fins al poder catàrtic del desamor, la perplexitat, l’estranyesa o el desfici que provoca la realitat actual en l’ésser humà. Necessitem agarrar-nos com siga a alguna cosa sòlida que done sentit a les nostres vides; el problema, potser, és que sovint aquestes coses solen ser com els claus roents. Ens cremen.